Cederberg en mijn Best Beursday ever ;) - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu Cederberg en mijn Best Beursday ever ;) - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu

Cederberg en mijn Best Beursday ever ;)

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Cederberg

Vrijdag avond gaan we voor een Braai naar 50trill het huis waar ik mijn eerste week heb doorgebracht. Het is mijn verjaardag om 00.00 dus we hebben lekker veel vrienden uit de buurt uitgenodigd. Het is druk en erg gezellig, het eten is heerlijk en de drank vloeit. We gaan nog op stap maar blijven in Observatory want zijn al erg aangeschoten en moeten de volgende dag vroeg op voor een weekend met 4exchange naar Cederberg.

Aldus vroeg opgestaan en naar Best Western Hotel gereden waar we verzamelden en wachten op onze bus (een soort Safari Jeep). In de bus heb ik cakejes uitgedeeld en kreeg ik een taart en er werd gezongen. Rachelle belde ook nog even wat erg leuk was. Gelukkig net op tijd want niet veel later had niemand bereik meer. Het was ongeveer 5 uur rijden naar onze bestemming, maar we hadden maar een paar uurtjes geslapen dus lekker verder geslapen in de bus. Onderweg hadden we 2 stoppen. Bij de eerste stop gingen we wijnproeven. We mochten hier maar liefst 7 wijnen proeven (1/3 glas) voor 20 rand (€1,35). We proosten op mijn verjaardag wat ook erg leuk was natuurlijk. Bij de 2e stop zijn we gaan wandelen door gebergten en kwamen bij een soort muurschilderingen die jaren oud zijn. Uiteindelijk kwamen we aan bij onze bestemming een soort Bed & Breakfast in de middel of nowhere. Hier hebben we ons tentje opgezet en heerlijk gegeten. Vroeg naar bed want de volgende ochtend moesten we vroeg op voor een lange hike in de bergen.

Het ontbijt stond om 06.00 klaar en we vertrokken niet veel later zodat we voor de hitte de berg op waren. De hike was erg lang en zwaar vooral de eerste 2 uur de berg op. Tijdens de hike moesten we klimmen, klauteren, door smalle spleten en onder rotsen kruipen. Uiteindelijk kwamen we aan bij een soort boog van een rots. Dit was het keer punt en na 10 uur lopen kwamen we weer aan bij het beginpunt met zere voeten maar een prachtige tocht achter de rug. Wat een ontzettend mooi gebied en een geweldig uitzicht. Die avond hebben we de lekkerste Spare-ribs ever op en lekker genoten van een kampvuur.

De laatste dag hebben we de tenten weer netjes ingepakt en zijn we naar een waterval gegaan. Hier konden we van rotsen het water in springen. Pieter ging zelfs van de hoogste zo'n 13 meter. Jammer genoeg konden we niet te lang blijven want we moesten voor zonondergang weer terug zijn in Kaapstad. Een heerlijk weekend gehad met prachtig weer wat niet vaak voorkomt op mijn verjaardag :)

  • 25 Maart 2014 - 12:32

    Petra:

    Kusssss

  • 25 Maart 2014 - 12:50

    Ada:

    Fijn zo,n reisverslag

  • 25 Maart 2014 - 17:53

    Papsie:

    Ik wordt steeds jaloerser. Was het nu stage of vakantie ? Zo'n stage zou ik ook wel willen .....
    xxxx papsie

  • 25 Maart 2014 - 17:53

    Papsie:

    Ik wordt steeds jaloerser. Was het nu stage of vakantie ? Zo'n stage zou ik ook wel willen .....
    xxxx papsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 3090

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Capetown

Landen bezocht: