Driving on the left side of the road - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu Driving on the left side of the road - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu

Driving on the left side of the road

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Alweer een week voorbij. Wat gaat de tijd snel woensdag ben ik hier alweer 3 weken. Drukke week op werk gehad. Ik ben een Women Innovation Trade Fair aan het organiseren die zal plaats vinden van 6 tot 8 maart een hoop geregel, mailen en bellen dus. Vrijdag middag mocht ik om 12.00 naar huis omdat mijn auto om 13.00 werd gedropt. Ik huur een witte Hyundai Atos. Een klein model maar erg schattig. Zo snel mogelijk de weg op gegaan met een huisgenoot om te oefenen, omdat ik later die middag naar Hermanos zou rijden (ongeveer 2 uur) voor een leuk weekend met 4exchange. Ik stapte in de auto en greep tussen de stoelen zoekend naar mijn gordel, vervolgens starten ik de motor en zat met mijn hand in de deur zoekend naar de pook... even wennen dus maar al snel kreeg ik het gevoel te pakken. Ik ben met Annemiek, Yvette en Maartje (3 gezellige Nederlandse meiden die ik vorige week heb ontmoet) Richting Hermanos gereden. Als je met 4 meiden en bagage in een relatief kleine auto zit dan begrijp je dat bergop rijden niet al te snel gaat. Al snel zakte de teller van 80 km per uur naar 70, 60 en 50. Maar we zijn heelhuids aangekomen en konden een leuke slaapplek uitzoeken. Uiteindelijk verbleven we met 31 Nederlanders twee nachtjes in Hermanus slapen. De eerste avond een heerlijke braai gehad (BBQ) en de 2e avond hebben we pasta gegeten. Veel nieuwe mensen ontmoet en heerlijk genoten van de mooie natuur, stranden, eten en de wijn. Helaas ging de activiteit kajakken waar ik me voor had opgegeven niet door omdat er te veel wind stond. Zondag zijn we weer terug gereden via een mooie route waar we even in de file stonden omdat er apen de weg over staken. Nog een paar keer tussendoor gestopt bij mooie stranden en leuke haventjes om te eten en nog een keer de ruitenwissers aan i.p.v. de richtingaanwijzer en we waren weer thuis in Observatory. Thuis kreeg ik een berichtje van Evelien (Een klasgenootje) dat er een Braai was bij haar thuis. Ik was erg moe maar ben toch nog even gaan kijken. Het was erg leuk om een paar klasgenoten te zien maar toch besloten op tijd naar huis te gaan na zo'n druk weekend.

Oeee niet te vergeten het was dit weekend rond 40 graden ;)

Groetjes en liefs Laura

  • 18 Februari 2014 - 13:39

    Ada:

    wat wordt ik toch blij van je berichtjes. liefs Ada

  • 18 Februari 2014 - 14:54

    Papsie:

    Hallo Lau ...
    ik kreeg eerst je berichten op wbj.nu niet. Heb nu alles even ingehaald. Wat leuk allemaal te lezen en wat een mooie indrukken doe je op. Krijg nu al zin om te komen. Eerst maar wat lagere temperaturen lijkt me. Mamma is.goed door de laatste operatie gekomen. Alhoewel ik haar nog niet gezien heb
    Op recovery nu. Ik kan dan effe de 10km schaatsen kijken met onze sven.
    Nou tot schrijfs en goed op je zelf passen he. (= vaderopmerking). Xxx papsie

  • 18 Februari 2014 - 15:51

    Marieke:

    Leuke verhalen!! :) Ruitenwissers ipv richtingaanwijzer komt me bekend voor haha. Xx Marieke

  • 18 Februari 2014 - 16:23

    André Oliehoek:

    Nog vele braaien toegewenst!

  • 18 Februari 2014 - 19:24

    Emmy Van Es:

    Braai en braden; wel airco in je auto hoop ik voor je. Veel plezier nog en dank voor je verhaal.

  • 18 Februari 2014 - 20:24

    Laura:

    Yes ik heb airco gelukkig :)

  • 19 Februari 2014 - 10:46

    Petra:

    Hoi Moppie

    leuk om weer wat van je te horen. Ik ben met mijn eigen avonturen bezig.ben inmiddels aardig uit de operatie gekomen. Nog wel morfine binnen handbereik. De orthopeed is erg tevreden en dan ben ik het ook.
    Ik mag rechts al 100% voorzichtig belasten en links ook al 50 dat is veel beter dan de eerdere 10%.
    Je vermaakt je weer uitstekend en dat is een goed teken. Blijf genieten.

    liefs. Mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3087

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Capetown

Landen bezocht: