Welcome to South-Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu Welcome to South-Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu

Welcome to South-Africa

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdag middag na een zwaar afscheid vertrokken richting Zuid-Africa. Eerst naar London en vanaf Londen naar Kaapstad deze vlucht duurde 11 uur. In deze lange vluchten heb je een eigen televisie en kun je de nieuwste films kijken wat de reis erg aangenaam maakt. In het vliegtuig zat ik al naast een blanke Zuid-afrikaan die me alle do's en don't gaf. Hij gaf zelfs zijn telefoon nummer mocht ik in de problemen komen. Heel erg vriendelijk bij aankomst werd ik ook aan zijn vrouw en kinderen voorgesteld.

Ik werd opgehaald van het vliegveld door een medewerker van 4exchange het bedrijf dat mijn stage en accommodatie regelt. Zij brachten mij naar een huis in de wijk Observatory ook wel Obs waar ik voor 3 dagen verblijf tot mijn kamer in een ander huis gereed is. Het is een mooi huis met veel studenten en een zwembad. Het is ook een erg internationaal huis er wonen studenten uit Amerika(2), Duitsland(1), Zimbabwe(3), Nederland(3), Frankrijk(1) en Zuid-Africa(1). Sibiwe (de Zuid-Afrikaan) heeft me de eerste dag een rondleiding gegeven door de wijk. De wijk is erg leuk veel restaurantjes, tentjes en cafe's. Er zijn heel veel sushi tentjes waar je hele goede Sushi hebt voor maar 75 rand wat 5 euro is. Ik heb me dus al 3 keer volgepropt met Sushi :D

Ik ben met een Amerikaans meisje richting centrum geweest wat erg druk maar heel mooi is met de hoge bergen op de achtergrond. We zijn snel weer terug gegaan voor een duik in het zwembad want het is erg heet. Die avond ben ik met 2 Nederlanders en een Duitser naar Lion's peek gereden voor een hike. We zijn de berg opgeklommen in 1 uur wat erg zwaar was, om vervolgens bovenaan de top de zonsondergang te bekijken.

Gisteravond hebben we een feestje bij het zwembad gehad met cocktails, Afrikaanse muziek en limbo dansen. Ze vonden dat ik erg goed Afrikaans kon dansen wat ik in Havana geleerd heb hahaha. Nog een drankje gedaan in de straat verderop en lekker me bedje in gekropen. Vandaag word ik opgehaald en naar een ander huis verplaats in dezelfde wijk maar een paar straten verder van de hoofdstraat wat ik wel jammer vind omdat ik nu verder moet lopen naar de supermarkt en de restaurantjes en s'avonds niet alleen naar huis kan lopen.
Een leuke 3 dagen gehad dus nog 2 dagen vrij en dan begin ik met mijn stage, ben erg benieuwd.

  • 04 Februari 2014 - 15:44

    Ada:

    He Laura

    wat een leuk verslag, ik geniet van je verhalen, alles hier z'n gangetje, nog even en dan is Pieter er al.
    liefs, dikke kus Ada

  • 04 Februari 2014 - 15:51

    Brwa:

    Hey Lau erg leuk dat je een reisverslag bijhoud :). Het is leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en jezelf gelijk hebt georiënteerd bij je nieuwe plekje. Je bent gewoon doorgegaan waar je hier mee was gestopt, namelijk party hard en genieten van het leven. Enjoy your last free days en ik blijf je reisblogje volgen.

    Groetjes X

    Brwa

  • 04 Februari 2014 - 17:19

    Daisy:

    Heey Lau!

    Wat leuk om te lezen. En gelijk al kennis gemaakt met de AFrikaanse gastvrijheid en trots op hun eigen land! De hike op de lions peak heb ik me nog nooit aangewaagd, volgende keer dus maar! hahaha...
    het klinkt als dat dit alles het zware afscheid een beetje verzacht :) Geniet geniet geniet! Times flies when u having rum.. dussss ;)
    Hou ons op de hoogte, vind het super leuk om te lezen!

    Dikke kus Daisy

  • 04 Februari 2014 - 19:56

    Emmy Van Es:

    Lieve Laura, geweldig om op deze manier mee te mogen genieten van jou leven daar in Zuid Afrika. Ja, die emoties bij je afscheid zijn te begrijpen. Jeetje wat moet je er veel voor over hebben om te groeien in je leven. Heb je dit van je moeder? Petra vind ik ook zo'n moedige en sterke vrouw. Vanmiddag met haar in de hal UMCG cappuccino gedronken, heerlijk even van haar kamer weg, maar wel weer op tijd terug, vanwege toch meer inspanning dan we als gezond mens denken. Maar toch zeker een stap in de goede richting (uitgang ziekenhuis). Maar eerst nog de volgende operatie natuurlijk voordat het zo ver is. Ze ziet er goed en tevreden uit zo, met haar breiwerkje, boeken, extra versterkende hapjes en de post die ze krijgt, weer aan de wand van haar kamer.
    Dank voor je verslag, een goede start toegewenst op je stage. Liefs, ook van Jan, en van mij natuurlijk.

  • 04 Februari 2014 - 20:03

    André Oliehoek:

    Heel leuk, Laura, om e een beetje te kunnen volgen. Geniet met volle teugen en maak er een mooie stage van. Groetjes, ome Dré.

  • 05 Februari 2014 - 10:41

    Hanneloor :

    Toppie Lau! Ga zo door!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 3094

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Capetown

Landen bezocht: