Garden Route - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu Garden Route - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu

Garden Route

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Garden Route

Na veel dagen voorbereiden stonden we donderdag ochtend voor Pasen om 06.00 klaar om te vertrekken. We waren met 6 personen;Veronique, Dirk, Manon, Evelyn, Pieter en ik. We waren allemaal 1 dag verantwoordelijk voor het organiseren van activiteiten en het boeken van een accommodatie. Na twee stops; De eerste in Swellendam voor een ontbijtje en de tweede voor een ijsje en een korte wandeling in Mossel Bay kwamen we om half 4 aan bij het Beach Hostel in Wilderness. Een gezellig hostel op een prachtige locatie met uitzicht op zee. Snel wat gegeten en door naar de eerste activiteit kanoën. Helaas kwamen we te laat aan en was het verhuur bedrijf al gesloten. Als goed alternatief een duik in zee genomen hebben we vanaf het strand de zon onder zien gaan. Die avond zijn we het stadje ingegaan en hebben we heerlijk gegeten om vervolgens als een blok in slaap te vallen na een lange eerste dag.

De volgende ochtend werden we op tijd wakker met uitzicht op zee. Een ontbijtje onderweg gehaald want we gingen paard rijden. De tocht ging door de bossen en duurde 2 a 3 uur. De paarden waren groot maar erg lief. We gingen na een tijdje lopen even draven en later ook nog een paar keer in galop. Ik had een snel paard en ging onwijs hard, mijn helm en zonnebril vielen bijna van mijn hoofd. Die middag zijn Dirk, Pieter en ik als nog gaan kanoën. De omgeving was prachtig en na 45 minuten konden we de Kano's uitstappen om te voet naar een waterval te lopen. Dit was een erg leuk pad over een stijger. Afgekoeld in de waterval en vervolgens weer teug naar de kano's. Ondertussen waren de 3 meiden naar een Cave-Man geweest. Een man die al 8 jaar in een grot woont een stukje lopen van ons hostel vandaan. S'avonds de auto's gepakt om weer door te rijden naar het volgende plaatsje. Het Hostel lag hoog in de bergen en was erg sfeervol en had ook een prachtig uitzicht. We werden ontvangen met een heerlijke maaltijd en een kampvuurtje om ons warm te houden. We sliepen in een soort gymzaal die ze speciaal voor ons hadden klaar gemaakt omdat ze eigenlijk al vol zaten. Al snel kwamen we er achter dat er hele grote spinnen in onze slaapzaal zaten en durfde niemand meer te slapen. Na een paar drankjes toch lekker kunnen slapen.

De volgende dag vertrokken Dirk, Pieter en ik vroeg op weg naar een Canopy Tour. Dit is een tocht waar je met een kabel tussen de boomtoppen door zoeft. De andere sliepen een dagje uit om van het uitzicht te kunnen genieten. Die middag weer bij elkaar en zijn we richting Addo Elephant National Park gereden. Hier verbleven we bij een B&B niet ver van het park vandaan. Die avond stonden we klaar voor onze eerste safari tocht. We hadden een nacht safari geboekt en gingen met een grote wagen het park in met een grote schijnwerper voorop. We zagen aardig wat dieren zoals olifanten, zebra's en stekel varkens. We besloten om nog een tour te doen die volgende ochtend om nog meer dieren te kunnen zien. Eerst lekken gegeten en vervolgens heerlijk geslapen.

We stonden al om haf 6 op omdat de ochtend tour erg vroeg was. Meteen toen we het park weer inreden zagen we een hyena. En even verder een groep buffels die onze weg blokkeerde nog wat meer dieren gespot en weer het park uit. Die middag besloten we om nog even zelf door het park te rijden om er aan de andere kant weer uit te rijden en wat meer van het gebied te zien. Tijdens onze tocht door het park zagen we nog veel meer dieren en waren we erg blij ondanks we geen leeuwen en neushorens hadden gezien. We hebben wel 6 uur door het park gereden met onze eigen auto's. Die avond hebben we gegeten in Port Elizabeth en zijn we weer een stuk terug gereden naar Tsitsikamma. Weer een leuk hostel met middenin de bar een groot kampvuur. Lekker een wijntje gedronken en nagekletst over het National Park.

Hier heb ik lang naar uitgekeken en vaak de kriebels van in mijn buik gehad als ik er aan dacht maar het was zover. Die ochtend zijn we gaan Bungee Jumpen van de World's Highest Bungee Bridge. Maarliefst 217 meter. De loopweg naar het midden van de brug was al erg spannend omdat je langs je voeten naar beneden kon kijken. We waren met een leuke groep en omstebeurt werden we naar voren geroepen. Je benen werden goed vastgemaakt, beugeltje hier, draadje daar, naar voren huppelen. armen wijd en 3, 2, 1 BUNGEE.....Whhaaaaaa Wat een kick, de eerste 3 seconden erg spannend maar dan genieten van het uitzicht en je vleugels. Daarna een heerlijke Hike gedaan(Otter Trail) naar een hele grote waterval. Lekker klimmen om eronder te kunnen staan en terug gezwommen wat erg spannend is omdat het water heel donker is en je niet kunt zien wat er onder je gaande is. In de zee zagen we ook nog wat dolfijnen zwemmen. Gauw weer de auto in om naar onze laatste bestemming te gaan Oudtshoorn. Oudtshoorn ligt wat noordelijker waardoor de omgeving erg veranderde en we door de bergen heen reden. Oudtshoorn zelf zag er erg verlaten uit en we waren ook de enige gasten in het hostel waar we verbleven. Wel heerlijk gegeten in een restaurant waar we ook de enige gasten waren en naar bed want we hadden nog 2 activiteiten voor de laatste dag.

Die ochtend zijn we eerst naar Cango WildLife geweest. Dit was een soort dierentuin en hier kon je ook op de foto met jonge tijgers en cheeta's. Pieter en ik zijn niet gegaan omdat we het wat zielig vonden om eerste alle wilde dieren te zien en vervolgens ze in een kooi te zien. Na Cango Wildlife zijn we naar een Ostrich show farm geweest (struisvogels). Hier kregen we een toer door de boerderij en kreeg je ook de mogelijkheid om op een struisvogel te rijden mits je 75kg of minder weegt. Ook dit was wel een beetje zielig om te zien hoe ze de struisvogels pakte en klaar zetten met een kapje over hun hoofd. Ik besloot er alleen op te zitten wat erg vreemd was en warm. Na de struisvogels zijn we weer richting Cape Town gereden en bij thuis komst helemaal uitgeput van de trip. Ontzettend veel gedaan en onwijs genoten van alle belevingen en ervaringen.

• 06 Mei 2014 - 16:13

Ada:

Wat weer een machtig verhaal, ik vind het heerlijk om jullie avonturen te lezen, liefs

• 06 Mei 2014 - 16:41

Petra:

Het verhaal is een mooi souvenir, het verbindt de foto's. Je maakt nog eens wat mee.