Pieter Arrives - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu Pieter Arrives - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Oliehoek - WaarBenJij.nu

Pieter Arrives

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een maand werken is de tijd voorbij gevlogen en Pieter komt bijna aan in Kaapstad. Als een zenuwachtig kindje zit ik te wachten tot het 22.15 is en ik van mijn huisgenoten mag vertrekken naar het vliegveld. Vanuit de wachtruimte kon ik Pieter al zien lopen. Eenmaal door de deuren vlogen we elkaar in de armen met bijkomende emoties en hebben we elkaar helemaal plat gezoend.

Pieter heeft 2 dagen de buurt verkend en heeft daarna geholpen bij The Women's Innovation Trade Fair het evenement waar ik afgelopen maand aan gewerkt heb. De Women's Innovation Trade Fair is een platform dat er voor zorgt dat vrouwen een grotere impact in de samenleving krijgen. Het overkoepelende thema van de beurs is de rol van sociaal ondernemerschap van vrouwen in de economie. Het brengt ondernemende en zaken vrouwen van verschillende gebieden en achtergronden samen. Er werden ook lectures en workshops gegeven door grote namen zoals Thomas Gad (International Branding advisor van onder andere Nokia, Microsoft en Virgin) Tijdens de beurs registreerde wij de bezoekers, exhibitors en de sprekers verder volbrachten we wat kleine taken en wezen we de weg. Omdat de beurs ook op zaterdag was kreeg ik de maandag en dinsdag vrij van stage zodat ik Pieter wat meer van Kaapstad kon laten zien.

De zaterdag na de beurs zijn Pieter en ik naar een Rooftop party geweest. Even kort uitgelegd dit is een feest dan random ergens op een dakterras wordt georganiseerd. Er komt een DJ en er word een bar geplaatst en feesten maar. We hadden uitzicht op de haven in Waterfront en na afloop zijn we met een man of 20 achterin een pick-up truck gesprongen die ons naar Long-street bracht(de stap straat van Kaapstad). Een leuke ervaring, is weer eens wat anders dan een taxi.

In de vrije dagen die volgde hebben we eerst even aan Pieter's kleurtje gewerkt en zijn we 2 dagen naar het stand geweest. Ik heb nog zo mijn best gedaan om een voorsprong te nemen maar helaas hij heeft me al ingehaald en is alweer bruiner dan mij. Verder zijn we Lion's head opgeklommen wat een aardige Hike is van anderhalf uur. Bovenop de berg de zon's ondergang gekeken met een wijntje. Ook hebben we een midnight picknick gedaan op signalhill.

Ik ben ondertussen in een nieuw project geplaatst in Observatory de wijk waar ik ook woon. Waar ik de Marketing en Sales doe samen met Manon (Ook een Nederlandse stagier)voor een project dat heet Hope Soap. Hope Soap geeft vrouwen een kans op een baan en dus inkomen. Ze krijgen zeep en olie van een lux hotel, vervolgens recyclen ze dit en maken er met beeswax en kokosolie nieuwe zeepjes van. Ik probeer winkels te vinden die de zeep (en hun verhaal)willen verkopen of een locale markt waar ze eventueel de zeep kunnen verkopen. Zodat deze vrouwen een inkomen krijgen. De Facebook pagina ga ik ook aanpakken en updaten en verder wat posters en flyers ontwerpen. Ik help ook met het proces wat erg leuk is lekker experimenteren met kleuren en geuren.

Het tweede weekend met Pieter zijn we met een leuke groep gaan wijn en brandy proeven in Kirstenbosch een stadje dat naast Kaapstad ligt. We zijn ook naar Two Oceans Aquarium geweest en hebben veel Nemo's en Dory's gezien. Ik had een to do list gemaakt om alle weekenden vol te plannen zodat ik zo veel mogelijk leuke dingen samen met Pieter kon doen. Blijkt dat Pieter een verjaardag's cadeau niet mee voor zich kan houden en verteld dat hij langer blijft dan 1 maand :D :D :D Het mooiste cadeau wat je me kan geven. Hij blijft in ieder geval tot eind mei en misschien wel tot eind augustus zodat we samen weer naar huis kunnen. Heel blij en mijn verjaardag is pas volgende week dan gaan we met 4exchange kamperen in Cederberg ben benieuwd :)
xx

  • 25 Maart 2014 - 12:30

    Petra:

    Hoera, eindelijk weer een berichtje en wat een leuk verhaal. En ja een geweldig verjaardagscadeau.
    Liefs mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 3081

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Capetown

Landen bezocht: